منتدى العشق والرومانسيه
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة
المنتدي

منتدى العشق والرومانسيه

لكل العاشقين والرومانسيين وللتعراف
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 شباب الجامعه الحلقه الاولى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
alnemr
صاحب المنتدى
صاحب المنتدى
avatar

الدولة : مصر
عدد المساهمات : 11
تاريخ التسجيل : 08/12/2015
العمر : 24

مُساهمةموضوع: شباب الجامعه الحلقه الاولى    الثلاثاء ديسمبر 08, 2015 6:34 pm

روايه جامده جداااااااااااااااااا
هعرفكو بالشخصيات وهكتب اول حلقه لو عجبتكم هكمل
جنا:بنت عنيد جدا جريئه جميييييله جدااااااااااا عندها اخ توئمها اسمه معتز كان صحبها جدا بس هو وباباها وماماتها ماتو في حادث سياره من 5 سنين هي عايشا مع عمها (محمد) متزوج من (هدي) معندهمش اولاد عماه رجل اعمال من اغني رجال الاعمال
هيا في اولي هندسه 19 سنه
احمد : عمره 23 سنه رابعه هندسه برضو صايع جدا وبتاع بنات وسيم موت بباه رجل اعمال برضو وغني جدا عندو اخت وحيده اسمها دلال تالته سنوي 18 سنه
مي :صحبه البطله جدا من عيله غنيه بس اولي اعلام 19 سنه
شريف: ابن عم مي وصاحب احمد الانتيم ووحيد معنوش اخوات خالص برضو بتاع بنات علشان امور رابعه هندسه 23 سنه
عمرو : صاحب احمد وشريف رابعه هندسه 23 سنه
وطبعا في شخصيات كتير هتعرافوها في الروايه
عمر :صباح الفل علي احلي شباب في الجامعه
حسام (صحيهم برضو):شكلها سنه بيضه من اولها
شريف : طبعا سنه بيضه مش بدات بوش عمر
كلهم ضحكو
عمر:امال فين احمد هو لسه مجاش ؟؟؟
شريف : لا لسه حسام كلمو وقال انو في الطريق
عمر : طب وانت مكلمتوش ليه هوا في حاجه !!
شريف : لا بس اصل موبيلي مش لاقيه من امبارح شكلي نسيتو عند عمتي
وفي اللحظه دي تنزل بنت من عربيه دخلت الجامعه زي القمر محجبه عنيها عسلس ووشها ابيييييييييض
عمر: اوبااااااااااااا انا مش قلتلكو انها سنه بيضا
شريف : اه مالك يالا في اه
حسام : بص يا برنس بنات سنه اولي
شريف وبكل ثقه وغرور :طب اه رائيكو اجبلكو البت دي هنا حالا
عمر وحسام بسخريه : لا يا شرسف مش سكتك دي محجبه
شريف : اوك هنشوف ( وراح علي البنت لاقاها بتتكلم في الموبايل فاستني لما خلصت )
,,,,,,,,,,,,,,,,
لما دخلت الجامعه ملقتش حد اعرفو خالص
وقفت العربيه ونزلت ادور علي مي كان المفروض نتقابل هنا دلوقتي فكلمتها قالتلي ربع ساعه وهتكون هنا ولقيت شب من الي كانو واقفين جاي عاليا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
شريف خبط في جنا
جنا بزعيق : مش تحاسب ولا العما هيشتغل
شريف ببرود : انا برضو اصل انا الي لابس نضاره
(جنا كانت لابسه نضاره شمس )
شريف مدلهاش فرصه ترد ومد ايده ومسك اده وسلم عليها وهو بيقول : عموما حصل خير انا شريف رابعه هندسه وانت ؟؟
جنا مردتش بس نزلت قلم علي خد شريف وسحبت اديها من اديه ومشيت
وشريف فضل متنح في مكانو وحاطتت ايدو علي خدو
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
وهنا وصلت مي صاحبت جنا وسلمت عليها
مي بضحك : يا تري اه بصمتك هنا يا جنا
(في كل مكان جنا بتروحوا لازم تحصل خناقه علشان بتتعاكس طول الوقت وفي مره كانت هتتخطف )
جنا : ضحكت وقلتلها لا انا بصمتي حطتها انهارده الصبح
مي باستغراب : تعالي تعالي احكيلي يا موزه
وحكت جنا لمي علي كل الي حصل
مي : بس حران عليكي دخلت في الواد شمال
جنا : لا يستس لا شمال ولا يمين انا ركنت خلاص
وضحكو هما الاتنين
,,,,,,,,,,
وهنا دخل احمد الجامعه لاقي حسام وعمر نازلين تاريقا علي شريف واواحد فيهم بيسرسع صوتو وبيهز كتافو وبيقول(اه مش تحاسب ولا العما هيشتغل )
احمد كان زي العبيط مكنش فاهم حاجه خالص
راح وسلم عليهم وكان شريف مبلم ومتنح ولسه حاطت ايده علي خده
احمد سال هوا فيه اه ؟؟
عمر : اخوك اتكبس جاااااااااااااااامد
حسام : لا وال اه ( انا هروح اجبهالكم هنا حالا )
احمد: انا مش فاهم حاجه مين هيروح يجيب مين ومين الي كبس شريف
عمر حكي لاحمد علي الي حصل
وبعدين عمر بيوجه كلامو لشريف : هو انا مش قلتلك دي مش سكتك عيش يا عم
,,,,,,,,,,,,,
مي راحت علي كليتها وجنا كانت وقفه لوحدها ومش عارفه فين كليه هندسه لقت شويه ناس داخلين مبني راحت معاهم وكمكنتش عايزه تسال حد علشان افتكرت ان كل الي هنا كده
وبعد ما دخلت المبني اكتشفت ان دي كليه علوم مش هندسه طلعت وقررت تسال العامل بتاع الكافتيريا وفعلا شورلها علي الكليه
,,,,,,,,,,, نروح لمي
مي برضو مكنتش عارفه فين كليه اعلام بس هيا سالت وعرفت من الاول
,,,,,,,,,,,,,,,,,
نرجع لجنا
لما دخلت المدرجات اول شله بنات لقيتهم راحت عليهم
جنا : هاي صبا الخير يا بنات انا جنا
علا : صباح النور يا جنا انا علا ودي ساره ودي مريم
مريم:جنا اسمك حلو
جنا : مرسي
واتعرفوا علي بعض وبعد ما خلصوا محضرات نزلو وقابلو مي وجنا عرفتهم علي بعض
مي : طيب انا ليا ابن عمتي عايزه اديلو حاجه هتيجو معايا ولا لا ؟
جنا : ابن عمتك مين ؟؟هنا في الجامعه ؟؟
مي : اه هندسه برضو
علا :مممممممممممممم احنا معاكي وبالمره نتعرف عليه
( جنا اتديقت من جمله علا وحست انها مش تمام وخصوصا انها مش محجبه )
علا ومريم وساره وجنا راحزا مع مي
,,,,,,,,,,,,
عمر : احمد احمد
احمد: اه في اه
عمر : شايف البنات دول
احمد : مالهم
عمر : شايف البنتين الي علي الشمال
احمد : انجز يا عمر في اه
عمر : المحجبه الي فيهم هي دي الي كبست شريف الصبح
احمد بيبص لشريف ويضحك ويقول : هههههههههههه تستاهل وعقبال الخد التاني
شريف : ههههاي اهم جاين علينا اهم
مش قلتلكو انا لا اقاوم
احمد : طب ماشي يا عم الجازبيه
عمر : الحق يا احمد البت دينا جايا علينا
احمد : فين دي يا نهر اسود ودي الي جبها هنا طب بوص انا رايح علي الكافتريا وانت مشيها ماشي
عمر : ولو سالت عليك اقولها اه ؟؟
احمد : قولها احمد مات (ومش احمد)
يا تري مين دينا دي وليه احمد مش عايزه يشوفها ؟؟؟
,,,,,,,,,,,,,,
جنا سابت البنات ومشيت
عمر بيوجه كلامو لشريف : اتكبست للمره التانيه يا البت مشيت يا نيوتن
شريف : بس يالا انت اش فهمك دا تقل وبعدين شيفهك مهتم اوي في اه هي عجباك زلا اه
عمر : اقللك الحق
ولسه كملش جملتو ولقي بنت بتنادي علي شريف
مي : ازيك يا شريف
شريف انا تمام وانت عامله اه
مي : تمام ..امسك موبايلك نسيتو عندنا امبارح
شريف : مرسي اوي كنت بدور عليه وكنت هجلكو انهارده تاني
مي : اي خدمه وفرت عليك المشوار
علا تدخل فجاه : اه دا هو دا ابن عمك ازيك يا شريف انت نستني ولا اه
شريف :اه ازيك يا مي لا طبعا وانا اقدر انساك
مي : هوا انتو تعرفوا بعض
علا : طبعا وهو في حد ميعرفش شريف دا برنس الجامعه
مي : اه دا هي دي مش اول سنه ليكي
شريف رد بسرعه : لا علا المفروض تكون في سنه تالته مي : ربنا معاكي
شريف بخنقه وبيبص لعلا : معانا كولنا وقادر علي كل شي
شريف لسه واخد بالو ان علا ومي مش لوحدهم ووجه كالامو لساره ومريم : ازيك يا ساره ازيك يا مريم
ساره : تمام
مريم : عايشه
شريف : مانا عارف امال اه الي ادامي دول (وقال بغلاسه ) ارواحكو
يا تري جنا مشيت راحت فين وليه ؟؟؟
,,,,,,,,,,,,,
وبعد ما مشيو
عمر : مين البنت دي هو انت تعرفها
شريف : دي بنت عمتي ليه انت تعرفها
عمر : لا بس قبلتها مره صدفه وشفتها انهارده الصبح في الجامعه

,,,,,,,,,,,,,,,
جنا اشترت كنز وفتحتها ولسه بتشرب موبايلها رن تاني اتشغلت بانها تطلع الموبايل من الشنطه وخبطت في شخص
يا تري الشخص دا مين
وهيكون ردت فعل جنا اه وهيكون رده فعل الشخص اه ؟؟؟
هكمل الحلقه الجايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://romnciat.forumegypt.net
 
شباب الجامعه الحلقه الاولى
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى العشق والرومانسيه :: رومانسيات :: روايات حب طويله-
انتقل الى: